droppinredsmall.png

Kundereise

Kundereisen er den prosessen eller “reisen” noen går gjennom når de bruker ditt produkt eller tjeneste. Det kan også være veien til å bli en kunde hos deg for første gang. Brandity hjelper deg med å kartlegge din kundereise!

 
 
Sånn man tenker om eget produkt

Sånn man tenker om eget produkt

Hvordan besøkerne faktisk opplever og interagerer med produktet

Hvordan besøkerne faktisk opplever og interagerer med produktet

Hvorfor bør du kartlegge din kundereise?

Hos bedrifter i dag er kundeopplevelsen og kundetilfredshet to av de viktigste konkurransefortrinnene, og gjerne den eneste måleenheten for suksess. Vi ser at flere og flere bedrifter tenker kundeorientert, og som et resultat av dette har bruken av kundereiser fått en real oppsving. Ved å kartlegge din kundereise kan du forbedre opplevelsen av produktet eller tjenesten din, og dermed skape bedre resultater for bedriften.

En kundereise består av ulike faser som kunden din går gjennom. Selv om denne reisen vil variere, er det noen faser som går igjen; problemerkjennelse, vurderingsfasen og beslutningsfasen. For å lykkes, eller bli valgt fremfor konkurransene dine, bør du vite hvordan kundene opplever hver fase, og adressere eventuelle problemer i dem, så vel som å skape nye muligheter man se man kan tilrettelegge for i tillegg. Det mye som påvirker et kjøp eller en kjøpsbeslutning, mange bedrifter snubler i tråder på kundereisen de ikke selv ser og kunde ikke gir beskjed om av seg selv. Vi kartlegger dette for deg.

Nåsituasjonen og ønsket situasjon 

I arbeid med kundereiser begynner vi å se på nåsituasjonen. Her går vi i dybden på hvordan kundene dine faktisk opplever produktet eller tjenesten din i dag, hva de møter på veien som smerter dem eller begeistrer dem. Er den digitale opplevelsen av merkevaren annerledes enn den fysiske, speiler kundeopplevelsen forventningene til målgruppen eller underpresterer vi må små nyanser som velter store lass? Her går vi i dybden, og vi følger kunden både i observasjon men også med dialog gjennom opplevelsen. På bakgrunn av innsikt i din nåsituasjon, analyserer vi og systematiserer informasjonen for å definere en ideell kundereisen. Her bestemmer vi oss for hvilke opplevelse du ønsker at kunden din skal ha når de benytter seg av produktet eller tjenesten din basert på hva de faktisk vil ha.

 
 

Trenger du innsikt i kundereisen deres?
Vi kan hjelpe.

La oss ta en uforpliktende prat om hvordan vi kan bistå deg.

 
 
 

På tvers av bransjer og kategorier

Fra å handle med barnefamilier på Coop Obs, til å være publikum hos Bergen Filharmoniske orkester eller Den Nationale Scene, til bokstavlig talt være på reise med kundene hos GoFjord jobber Brandity på tvers av bransjer og kategorier.