Vi ruster Isbjørn Is med ny merkevarestrategi

 

Det er trangt i frysedisken på Rema 1000. Det er ikke for hvem som helst å få plass her. Isbjørn Is, en liten utfordrer, har fått muligheten til å levere et produkt som passer til Remas kundeløfte.

 
Rema Isbjørn Brandity.jpg

Med sjarme, raushet og hverdagskos har vi funnet en posisjon i for Isbjørn Is for å vinne kampen mot de store merkevarene i frysedisken hos Rema 1000

 
Isbjørn is.jpg

Fra innsikt til kommunikasjonskonspet

For å tåle store utfordrere som Diplom Is ønsket Isbjørn Is å kle seg for utfordringen. Vi fikk oppgaven med å utvikle en strategi for å bli Rema-kundens foretrukket iskrem. Vi tok derfor et dypdykk med dagens forbrukere - de som allerede elsker Isbjørn og har dekodet merkevarens styrker og anledningene når den passer best.

Vi fant at Isbjørn Is er den rimelige isen, som kommer i multipack og derfor er ideell for å dele med andre. Snarere enn en eksklusiv dessert for sjeldne anledninger, er Isbjørn den lille hverdagskosen. Verdiløftet vi skapet med denne innsikten, og fundamentet for Isbjørns posisjonering, er “Isbjørn Is gjør det lett å dele små gleder i hverdagen sammen med andre.” Brandity har og utviklet pay-offen “En for alle”, og Knowit har laget en supersympatisk ny Isbjørn og komplett designstrategi på emballasje for å understreke denne personligheten.

 
 

Vil du vite mer om dette prosjektet kan du lese om det her: Reposisjonering Isbjørn Is

 
Ina StølenKommentar