Merkeassosiasjoner

 

For å vite hvor du skal må du vite hvor du er - vite hvilke assosiasjoner du er kjent for.

 
 

Vi spør våre gode naboer i Kalibrert, hva de forbinder Rema 1000 med.

Hva er merkeassosiasjoner?

Merkeassosiasjoner er alt folk forbinder med en merkevare. Ting som inntrykk og forventninger - all informasjon bygget opp over tid i målgruppens hukommelse gjennom erfaringer og opplevelser. Vi kaller det også merkekunnskap.

Hvorfor er merkeassosiasjoner viktige?

Assosiasjoner er selve vevet som merkevaren består av. De utgjør merkevarens identitet og det som muligens skiller den ut i sin kategori. De er grunnen til at man husker, foretrekker, kjøper igjen, eller kanskje erstatter ett alternativ med ett annet.

 

 

Ønsker du å vite hvordan din merkevare oppfattes? Vi hjelper deg.

droppinredsmall.png

BrandMap™

Hva er vi kjent for? Hva må vi jobbe med for å styrke merkevaren? Får vi utbytte for markedsarbeidet vi gjør? BrandMap™ gir et sanntidsbilde av hvordan merkevaren oppfattes og hvor stor avstanden til ønsket posisjon er. Den indikerer og hva som må til for å innfri på målgruppens forventninger i større grad. Ved å kartlegge merkeassosiasjoner regelmessig, kan man spore hvordan merkeoppfatningen utvikler seg over tid i forhold til gjennomførte markedstiltak og strategiske satsninger.

 
 
 
 
If Coca-Cola were to lose all of its production-related assets in a disaster, the company would survive. By contrast, if all consumers were to have a sudden lapse of memory and forget everything related to Coca-Cola, the company would go out of business.
— Senior Coca-Cola Executive