Faktabasert beslutning er utrolig befriende

 

Er det liv laga?

Mange gode forretningsidéer blir aldri brilliante før man har kartlagt markedspotensialet. Dette har vi hjulpet et bedriftsnettverk i Varanger-regionen (øst-Finnmark) med som ønsker økt samarbeid, økt lønnsomhet for lokale bedrifter, samt bedre samfunnsøkonomi for innkjøpere av bygg- og anleggstjenester i regionen.

 
Kirkens

Kirkens

DAVID MOT GOLIATH

Det er ikke unikt for Varnager-området, å ønske å skape styrket lokalt næringsliv. Mange kjenner på presset fra store aktører fra nasjonalt og internasjonalt som vinner konkurransen om store prosjekt der de ikke har noen tilknytning. I dette caset er målet er å styrke de lokale entreprenørene, malerne, elektrikerne, byggmestrene og rørleggerne i kampen mot store nasjonale og globale totalentreprenører som også vil ha statlige byggeprosjekt i områder der det er altfor for få private byggeprosjekt å leve av til å sikre lokale arbeidsplasser.

HVOR STORT ER MARKEDET I KRONER OG ØRER
Vi har kartlagt forventet investeringsbudsjett og byggeaktivitet i regionen blant fylkeskommunen, statsbygg og forsvarsbygg, samt hvilke bygge- og vedlikeholdsoppdrag de ønsker utført i de neste fem årene. Men et så spesifikt grunnlag kan bedriftsnettverket både vite hva som vil bli etterspurt og i hvor stor grad, i kroner og ører. Ergo er det lett å si om dette er liv laga å gå videre med, og om Innovation Norway vil støtte dem ytterligere.

HVILKE OPPSIDE LIGGER I ET MARKED
Er dere på jakt etter kartlegging av markedspotensial eller en konsekvensanalyse er Roar Teige rette mann for oppgaven hos oss. Ta gjerne kontakt hvis dere har noen spørsmål.

 
 
Ina StølenKommentar