Influencer lever virkelig opp til sitt navn - men hvorfor og hvordan?

Hvordan fungerer Influencer Marketing? Hvordan leses bloggene, og hvor stor effekt har produktplassering og annonsering i disse kanalene?

I denne utgaven av MARKET MAD møter vi daglig leder i Ipsos Norge, Nathalie Eyde Warembourg, som forteller om viktige funn fra Ipsos sin ferske bransjerapport om Influencer Marketing.

Les mer
Når innsikten må være dagsfersk

kjører vi fokusgrupper online. Da kan vi teste f.eks pågående kampanjer umiddelbart etter at målgruppen har vært eksponert, som f.eks etter at de har vært i butikken, eller på nettet. Klikk og se en kort videosnutt som forklarer dette.

Les mer
Ina StølenKommentar
Feriens mageplask er fikset!

Så står du der utsjekket fra hotellet pakket og klar men flyet går om ti timer. Finnes det noen verre avslutning på ferien? Denne opplevelsen på kundereisen er så innarbeidet blant reiseselskap og hoteller at man nesten glemmer å spørre seg om det virkelig må være slik. Nei, det gjør det ikke. Virgin Travel har lyttet til kundene og drømmen om å få siste feriedag tilbake etter at man likevel har sjekket ut. De har flyttet flyplass-loungen til stranden! 

Les mer
Myk mat i munnen

Er det lenge siden du har skrelt en potet?  I økende grad inntar vi mat kun med hånden, maks en gaffel, helst uten matlaging og konsumert i sofaen. De matvarene som øker i volum er de som kan tilpasse seg dette spisemønsteret. Yoghurt, grøt, lefser, eller prosecco for den del, treffer blink på behov. Er man ikke en av dem må man i det minste sitter på ryggen deres. 

Les mer