Metodevalg avhenger av om du skal forstå eller forklare noe. Det kan høres enkelt ut, men allikevel er det så riktig.
B2B-innsikt er et skattkammeret for beslutningstakere! Likevel er det mange som tror det er lettere å finne en enhjørning enn å få svar fra beslutningstakere i B2B, og at innsikt er en luksus forbeholdt dem som jobber B2C og selger dagligvare, bil, eller strøm. Men sannheten er at det ikke er rakettforskning. Det krever bare et annet forarbeid og en annen tilnærming underveis. Les mer….
Les merMange gode forretningsidéer blir aldri brilliante før man har kartlagt markedspotensial og størrelse på markedet. Den oppgaven har vi gjort for et næringsliv i Finnmark.
Les merDet er 10 år siden terrorangrepet på Utøya og Regjeringskvartalet. Selv om dette er vår nære historie er det lite snakket om med fare for å gi terroristen oppmerksomhet han selv ønsker, men ingen vil gi ham. Men en tiet historie lærer vi ingenting av. Terrorisme, ekstremisme og hat kan kun kveles med kunnskap om demokrati, medborgerskap og menneskerettigheter. Derfor er 22.07 blitt pensum som vi har evaluert for EWC.
Les merVi har alltid ønsket å etablere oss i Oslo. Med Roar Teige på plass går ønsket endelig i oppfyllelse!
Les merVi har laget ny posisjoneringsstrategi, verdiforslag og kommunikasjonskonsept for Isbjørn Is, for at de skal vinne kampen om Rema 1000s kunder.
Les merMed en kundesentrisk tilnærming og tverrfaglig bistand fra over 75 av landets flinkeste tenkere har vi laget en fremtidsplan for det Nye Akvariet i Bergen. Misjonenen er å skape et sted som skal inspirere og aktivere kjærlighet for havet.
Les merBrandity flytter fra Bryggen til Vaskerelven 39. Velkommen innom når du er forbi!
Les merMotehusene er utsolgt, og alle må ha! Er munnbind det nye tilbehøret som vil dominere motebildet fremover? Selvfølgelig! Dette er en kommersiell mulighet uten sidestykke.
Les merHvordan ser fremtidens akvarium ut? Hvilke opplevelser byr det på? Hva må man lykkes med for å gjøre offentlige rom hyper-relevante?
Les merMange forveksler visjon med verdiforslag. Den viktigste forskjellen er at verdiforslaget tar kundens perspektiv i stedet for selskapets.
Les merSituasjonen beskrives som en vedvarende Black Friday som ingen så komme. Salget av nødvendighetsvarer og dagligvarer har økt fem til ti ganger på to uker, og varegrupper rettet mot barn og eldre øker med 20-30%. Hvordan kan vi forberede oss?
Les merJeg tenker at kongehuset prioriterer merkevaren Meghan & Harry, hertugparet av Sussex, på samme nivå som et brygghus prioriterer Vørterøl. Det er klart de vil ut.
Les merI tøff konkurranse med de største vant vi anbud om innsiktstjenester for BIR. Vi ble foretrukket fordi vi hadde de mest moderne og innovative prosessene, og at vi er kortreiste og bærekraftige konsulenter i Bergen.
Les merDet vanskeligste med undersøkelser er å samle inn nok besvarelser! Ekstra vanskelig når man ikke har et digital kontaktpunkt med kunder og besøkende. Hvordan skal man få dem til å svare på en undersøkelse? Og hvordan må undersøkelsen være utformet for at de skal gidde å svare? Og ikke minst, hvordan kan man gjøre dette mest mulig kosteffektivt?
Les mer