Vi ruster Isbjørn Is med ny merkevarestrategi
Det er trangt i frysedisken på Rema 1000. Det er ikke for hvem som helst å få plass her. Isbjørn Is, en liten utfordrer, har fått muligheten til å levere et produkt som passer til Remas kundeløfte.
Fra innsikt til kommunikasjonskonspet
For å tåle store utfordrere som Diplom Is ønsket Isbjørn Is å kle seg for utfordringen. Vi fikk oppgaven med å utvikle en strategi for å bli Rema-kundens foretrukket iskrem. Vi tok derfor et dypdykk med dagens forbrukere - de som allerede elsker Isbjørn og har dekodet merkevarens styrker og anledningene når den passer best.
Vi fant at Isbjørn Is er den rimelige isen, som kommer i multipack og derfor er ideell for å dele med andre. Snarere enn en eksklusiv dessert for sjeldne anledninger, er Isbjørn den lille hverdagskosen. Verdiløftet vi skapet med denne innsikten, og fundamentet for Isbjørns posisjonering, er “Isbjørn Is gjør det lett å dele små gleder i hverdagen sammen med andre.” Brandity har og utviklet pay-offen “En for alle”, og Knowit har laget en supersympatisk ny Isbjørn og komplett designstrategi på emballasje for å understreke denne personligheten.