focusgroup.png

Dybdeintervju

Dybdeintervju egner seg godt når du ønsker å gå i dybden på en bestemt tematikk. Vi hjelper deg med å gjennomføre dybdeintervju for å gi deg dypere innsikt i markedet og din bransje!

 
 
GettyImages-1215031374-2.jpg

Hvorfor gjennomføre dybdeintervju?

Dybdeintervju er nyttig dersom du ønsker detaljert informasjon om målgruppens tanker og atferd innen spesifikke tema. Denne type intervju kan sammenlignes med fokusgrupper, hvor den største forskjellen er at dybdeintervjuet foregår én-til-én i stedet for i gruppe. Med kun to mennesker tilstede er det lettere å skape en trygg atmosfære hvor respondenten åpner seg og gir ærlige og utfyllende svar. I et dybdeintervju får vi informasjon både gjennom det som blir sagt, men også gjennom kroppsspråket til den vi intervjuer. Det er også en velegnet metode i B2B-prosjekter der man har behov for å snakke med ledere eller eksperter.

GettyImages-1179995916-2.jpg

Ansikt til ansikt, hjemme-hos, eller videointervju

Dybdeintervju er løsningen når eksisterende innsikt ikke gir deg god nok trygghet og forståelse for målgruppens behov og tanker. Det er også den beste metoden for kundereiser, komplekse produkt- og tjenesteutviklingsprosjekt, og ikke minst for tematikk som er veldig personlig: økonomi, helse, matvaner, seksualitet, overforbruk, status o.l. Intervjuene gjennomføres i fysisk samtale, på video, på jobben, hjemme hos målgruppen eller der de føler seg mest komfortabel. Hjemme-hos intervjuer er den dypeste intervjuformen da man både prater sammen men også observerer omgivelsene og livet som helhet til personen for å forstå den store sammenhengen.

 
 

Vurderer du dybdeintervju?
La oss ta en prat!

Brandity har mange års erfaring med gjennomføring av dybdeintervju i Norge og andre land. Vi har lokaler i både Bergen og Oslo, hvor vi fasiliteter alt fra tradisjonelle dybdeintervju, til dyader, fokusgrupper og gruppedrevne innovasjonsprosesser. Trenger du dybdeintervju i andre byer, land eller online? Det løser vi også.